Livet är för kort för att inte leva det!

IDAG BLEV JAG ÅTERIGEN PÅMIND OM ATT MAN MÅSTE LEVA MEDANS MAN GÖR DET!

Jag har fått det visat för mig innan men idag var det verkligen jobbigt! När mormor och farmor dog var det "lättare" att acceptera, dom hade haft ett långt och bra liv. Dom hade barn, barnbarn och dom hade gjort det dom ville.
När min 15åriga kusin dog idag med en hjärntumör går det inte alls lika lätt!
Hennes liv hade ju knappt börjat!
Hon kommer aldrig få uppleva det vi kommer...
Det känns så overkligt allting, hur kan hon bara vara borta?
Nej fy... Det går verkligen inte in i huvudet, om det nånsin kommer göra det..

Mamma och pappa kom hem och skulle berätta de, mamma krama mig och pappa prata.
Han sa att det hemska hade hänt, att hon hade dött i morse.
Jag bara kolla på honom och tänkt att han skojar, det värsta skämt jag varit med om men det kunde ju inte vara sant! Hur skulle hon bara ha kunnat försvinna?!!
Men samtidigt som allt det här flög genom huvudet så såg jag ju att han va ju allvarlig, de han sa va sant men det gick verkligen inte in. Har fortfarande inte fattat att det hänt!

Men nu ska jag ta och lägga mig och gråta lite tilll, får se hur det känns i morrn.
Lika säkert men man brukar må bättre efter lite sömn!

Får jag be om en grej ?! Om du har möjlighet att hjälpa till, men en hjälpande hand till den som är sjuk eller genom en summa till cancerforskning så hjälper det! Den minsta grejen kan förändra någon annans liv.
Det behöver egentligen inte vara bara med cancer utan rent allmänt.
Hjälp varandra, vi kan rädda liv tillsammans!

SÅ, LEV LIVET NU MEDANS DET FINNS!
DET KAN FÖRSVINNA BARA SÅDÄR!
TA VARA PÅ VARENDA DAG OCH LEV DEN SOM OM DET SKULLE VARA DIN SISTA!
INGEN ÅNGER!


Kom ihåg:
LIVET ÄR EN KLÄTTRING, MEN UTSIKTEN ÄR GANSKA BRA! ;)

Tack för att du tog dig tiden att läsa

//Mimmi
som saknar sin kusin Angelica massor <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0